Сексизм і об’єктивація: від чого досі не вилікувалося українське суспільство


В Україні зараз відбувається великий театр сексизму, пише Тарас Подолян у своєму матеріалі на ресурсі gazeta.ua.  Про це розповідає дизайнерка Орнелла Остапенко. «Часто читаємо про те, що в нас прийняли на посаду якусь «довгоногу міністершу» або якусь «чиновницю-блондинку», або те, як обговорюють прес-секретарку президента».

фото з сайту gazeta.ua

З кількома жінками з простору Creative Women Space Орнелла розвиває видавництво Creative Women Publishing, яке спеціалізується на проблемах жінки в Україні.

За словами Орнелли, у нас майже вся література орієнтована на чоловіків.

«Є окрема маргіналізована галузь — жіночі романи. Вони часто бувають дійсно погано написані: дешева література низької якості. Є також орієнтована на жінок ціла купа написаних чоловіками стереотипних навчальних посібників про те, як бути жінкою. І є література для дівчат-підлітків, яка, як і музика для дівчат-підлітків, приносить величезні прибутки у світі. Усе інше базово орієнтоване на чоловіків. Майже всі ЗМІ і всі видавництва звертаються до чоловіка. Відома історія з авторкою «Гаррі Поттера» Джоан Ролінг, яку видавець попросив написати своє ім’я скорочено – щоб у читача склалося враження, що автор – чоловік. Багатьох жінок-письменниць просили змінювати імена на чоловічі, бо те, що написала жінка, досі не сприймається всерйоз».

Новини і навколишня інформація теж не асексуальні — говорить Орнелла Остапенко.

«Часто читаємо про те, що в нас прийняли на посаду якусь «довгоногу міністершу» або якусь «чиновницю-блондинку», або те, як обговорюють прес-секретарку президента. У фотосесії з Зеленським його прес-секретарка стоїть поруч в якійсь новій сукенці, і всі обговорюють: як вона стоїть, чи, може, вона його коханка, що це за сукенка і тому подібне»,- каже Орнелла.

Кілька місяців тому президент Володимир Зеленський назвав українських жінок найбільшим українським брендом. Найгірше, що це не далеко від правди. Зараз відбувається великий театр сексизму в Україні, вважає Остапенко.

 В Європі це все давно пройдено. У деяких європейських закладах є оголошення: «Якщо ви відчуваєте, що вам некомфортно, бо до вас пристає якийсь чоловік, скажіть про це бармену, і він вам допоможе». Так само є дуже багато реклами, яка пропонує бізнес-леді допомогу у веденні бізнесу, бухгалтерії, юридичних послуг. Там жінки часто мусять поєднувати материнство і кар’єру. Тому є коворкінги з дитячими кімнатами, де жінка може попрацювати, зайнявши свою дитину. Дуже багато про жіночі питання і проблеми говориться і в музеях, і на виставках. У нас ці питання поки не помічають», — зазначає дизайнерка.